Affiliates, Partnerprogram, Honlap sablonok, e-kereskedelmi sablonok

Keress pénzt könnyedén, otthonról! Tippek, trükkök: Internetes vállalkozáshoz, Pénzkereséshez, Látogatottság növelésre, Marketingre...

Pénzkeresés az interneten 2. rész: Pénzt hozó témák, avagy miről blogoljak, indítsak weblapot




Az előző részben megismerhetted, hogy milyen jövedelem forrásokat kínál egy weblap vagy egy blog. Nézzük, hogyan is fogj hozzá a saját weblappal, bloggal történő pénzkereséshez. Milyen előkészületeket kell megtenned, milyen szempontok alapján válaszd ki pénzt hozó weblapod témáját, hogyan indulj előnyökkel az internetes keresőkben már a tervezéskor.


Miről blogoljak: a blogod témájának kiválasztása



A blogolás nem más, mint internetes naplóírás. Ebből következik, hogy sokan így is állnak hozzá a blogoláshoz: saját élményeikről, mindennapjaikról írnak bejegyzéseket. Ám ha pénzt akarsz keresni a blogolással, akkor egy egészen másfajta személetre lesz szükséged. Tematikus blogot, esetleg szakblogot kell írni. Ez azt jelenti, hogy a blogodon megjelenő írásoknak egy jól körülhatárolható témára kell koncentrálniuk. Pl. utazás, fogyókúra tippek, biokertészet, webdesign, marketing, könyvajánló, főzés, stb.

Hogan válasszunk blog témát


- Érdeklődési köröd:

Vedd számba, hogy milyen területek érdekelnek, melyekben vagy jártas (hobby, sport, munkáddal kapcsolatos témák, iskolában megismert szakterületek, stb).


- Partnerprogramok a témában:

A partnerproramok vagy más néven affiliate programok webmestereknek, bloggereknek nyújtanak bevételi forrást. Egy kereskedő cég bannerjét, linkjét kiteszed a blogodra, majd ha egy látogatód a linkre kattint, a kereskedő honlapjára kerül. Ha ott vásárol valamit, a vásárlásai után jutalékban részesülsz. A partner programokról bővebben ezen az oldalon olvashatsz.


- PPC hirdetések a témában:

A PPC (pay-per-click) hirdetések olyan reklámok egy weblap vagy blog felületén, melyekért átkattintásonként fizet a hirdető. A legnépszerűbb ilyen rendszer a Google AdSense. Miután sikeresen jelentkeztél a rendszerükbe, egy egyszerű HTML kódot kell beszúrnod a blogodba. A megjelenítendő hirdetések kulcsszó alapú szöveges vagy banner reklámok. Ez azt jelenti, hogy a blogodon leggyakrabban előforduló kulcsszavakhoz párosít a rendszer hirdetéseket. Minden kulcsszónak más az ára. Ha olyan blogot indítasz, melynek témája drágább kulcsszavakhoz köthető, akkor jóval több pénzt kereshetsz. Ez főleg angol nyelvű, üzleti témájú blogoknál érhető el.


- Mennyire zsúfolt vagy szűk a piac:

Nos, igen, a konkurencia is egy fontos tényező. Több százezer, esetleg millió hasonló témájú weboldallal kell versenyezned a keresőkben (Google, Yahoo) a találati listákon, vagy csak pár tízezer oldal közül kell a csúcsra törnöd. A reklámozásba fektetett energia és pénz szempontjából ez nem mellékes. Igaz, rengeteg ingyenes látogatottságnövelési forma közül is választhatsz blogod népszerűsítésére, de nem mindegy, hogy ez mennyi idődet veszi el.


- Kulcsszavak:

A kulcsszavak azok a szavak és kifejezések, melyeket beírva az internetes keresőkbe, pl. a Google-ba, megjelenik egy találati lista a releváns oldalak linkjeivel. Fontos, hogy az általad választott kulcsszavakra minél jobb helyen szerepelj a találati listákon, hiszen a keresőkből érkező látogatók ingyen vannak, azaz nem kell külön pénzt költened reklámozásra.
(Ha például biogazdálkodással foglalkozik a blogod, akkor a "biogazdálkodás", "organikusan termesztett zöldségek" lehetnek potenciális kulcsszavak.)

Válaszd ki a weblapod témáját!


Előfordulhat, hogy egy folyamatosan frissítendő blog üzemeltetése nem igazán a te asztalod, és jobban szeretnél egy olyan weblapot indítani, amit a saját ritmusod és kedved szerint bővíthetsz.

Itt is ugyanazok a szabályok érvényesek, mint egy blog témájának a kiválasztásakor:
- Érdeklődési köröd
- Partnerprogramok a témában
- PPC hirdetések a témában
- Mennyire zsúfolt vagy szűk a piac
- Kulcsszavak


Ha pénzt akarsz keresni egy weblappal, akkor az általános témájú vagy személyes honlapokról jobb, ha megfeledkezel. Válassz egy jól körülhatárolható témát, ami köré könnyű lesz hirdetőket, partnerprogramokat találni. Ez lehet valamilyen hobby; valamilyen szakterület, amiben munkád révén vagy jártas; valami, amiben környezeted szakértőnek tart, vagy amiről gyakran kérnek tanácsot tőled. (Pl. utazás, kempingezés, főzés, adótanácsadás, kozmetikumok – smink, webdesign tippek, párkapcsolati tanácsok, barkácsolás, pénzügyi befektetések, könyvek, filmek, stb.).

Amennyiben viszonylag jól tudsz angolul, érdemes megfontolnod egy angol nyelvű weblap elindítását. Egy angol nyelvű weblapon ami nemzetközi közönségnek szól, sokkal többféle bevételforrást helyezhetsz el, mint egy magyar nyelvűn, mivel jóval több a lehetőség (pl. több tízezer partner program / affiliate program közül választhatsz, illetve nagyobb az interneten keresztüli vásárlási hajlandóság a "nyugati" világban, ami több potenciális jutalékot jelent).

Kulcsszavak keresése


A kulcsszavak keresésének két szempontból van jelentősége. Először is, ha azt akarod, hogy könnyen megtalálják a honlapodat a keresőkben, akkor a megfelelő kulcsszavakra kell optimalizálni az oldalaidat. Mik azok a kulcsszavak? Olyan szavak, vagy kifejezések, melyeket az emberek az internetes keresőkbe írnak be. Ha adriai üdülést tervezel, mondjuk kempingezést, akkor könnyen lehet, hogy első utad a Google-hoz vezet, ahol beírod, hogy „adriai kemping”, vagy „kempingezés Adria”, stb. Ezután egy sor találatot dob ki a Google, ahonnan választhatsz. A találati lista elején szereplő oldalakra nagyobb arányban kattintanak a látogatók, mint mondjuk a list tizedik oldalán lévő linkekre.

Egy weblap gazdájaként a célod az, hogy a választott kulcsszavakra a te weblapod minél előkelőbb helyen szerepeljen a találati listán. Ezt úgy érheted el, ha olyan kulcsszavakat választasz, amikre sokan keresnek rá, de viszonylag kicsi a konkurencia. Gondolkodj el azon, hogy milyen más módokon lehet körülírni a leendő kulcsszavaidat. Használj rokonértelmű szavakat, vagy a témádhoz kapcsolódó szavakat, ha túl nagy a konkurencia.

A kulcsszó keresés másik oldala, hogy milyen hirdetések fognak megjelenni az oldalidon, ha jelentkezel kontextuális hirdetési rendszerekbe, mint amilyen a Google AdSense. Az AdSense az oldaladon szereplő kulcsszavak alapján keres a rendszerében reklámokat, amik majd megjelennek az oldalaidon. Erről még nem esett szó, de az AdSense-nél nem fix díjakat kapsz az átkattintások után. Minden kulcsszónak más az értéke. Van olyan kulcsszó, amiért kattintásonként 10 forintot fizetnek neked, és van, amiért több száz forintot (igaz, ez utóbbi inkább angol kulcsszavaknál érehtő el). Tehát, míg a megtalálhatóság szempontjából a cél az, hogy ritkább kulcsszavakat használj, a bevételek szempontjából a jól fizető, azaz sokat használt kulcsszavakra lesz szükséged. Túl ritka kulcsszavaknál könnyen előfordulhat, hogy nincs is elérhető hirdetés a rendszerben.
Kulcsszavak keresésére a Wordtracker a legismertett eszköz. Inkább angol nyelvű oldal építéséhez ajánlott a használata.

Partnerprogramok keresése



Magyarországon viszonylag kevés partnerprogram létezik, ezért sok témához nem fogsz találni hazai partnerprogramot. Amerikai partnerprogramokból / affiliate programokból viszont tengernyi van, és itthonról is lehet csatlakozni hozzájuk. Ha úgy gondolod, hogy egy-egy ilyen program kapcsolódik a weblapod témájához, és valószínűleg lesz érdeklődés a termékre / szolgáltatásra, akkor nyugodtan válaszd ki és népszerűsítsd a termékeit.

Magyar partnerprogramokról / affiliate programokról itt találhatsz egy listát: affiliate.lap.hu
Külföldi partnerprogramokat vagy affiliate network-ön keresztül (pl. Clickbank.com, cj.com, affiliatefuture.com) böngészhetsz, vagy a Google-ban rákeresel az "affiliate programs" kifejezésre, és csemegézel a találatok között.

Keresőoptimalizálás


Van egy weblapod, és azt akarod, hogy minél többen megtalálják az interneten. Ha nem akarsz pénzt költeni reklámozásra, akkor a keresőkre tudsz támaszkodni. Ez biztosíthat neked ingyenes látogatottságot. Ám ehhez az kell, hogy jó helyen szerepelj a keresők találati listáin. A keresőoptimalizálás (search engine optimization, SEO) pont ezzel foglalkozik. Az előzőleg kiválasztott kulcsszavaidat most tudod bevetni. A keresőoptimalizálás egyik része abból áll, hogy minden egyes oldaladon az adott oldalhoz választott kulcsszavakat a megfelelő helyekre beszúrod, vigyázva, hogy ne vidd túlzásba a használatukat. Azt ugyanis nem szeretik a keresők. A keresőoptimalizálás másik része, amikor külső oldalakon jelennek meg a weboldaladra mutató linkek, és ezeknek a linkeknek a szövege a kulcsszavaidat tartalmazza. Ezt különböző linkstratégiákkal érheted el.

A keresőmarketingről és keresőoptimalizálásról itt találsz további tippeket >

Következő lépések


Mostanra már körvonalazódnia kell a fejedben, hogy milyen tartalmat is nyújtson a weblapod. A  következő részben azzal foglalkozunk, hogy hogyan készítsd el a weblapod vagy a blogod akár percek alatt, hol találsz olcsó tárhelyet ingyenes domain név regisztrációval.

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 7
Tegnapi: 14
Heti: 52
Havi: 296
Össz.: 58 764

Látogatottság növelés
Oldal: 2. Pénzt hozó témák, avagy miről blogoljak, indítsak weblapot
Affiliates, Partnerprogram, Honlap sablonok, e-kereskedelmi sablonok - © 2008 - 2024 - affiliates.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »