Számos jövedelemforrást biztosít egy weblap vagy blog, és ha ügyesen kombinálod ezeket a bevételforrásokat, akkor viszonylag könnyen növelheted bevételeidet.
1. Banner hirdetések:
Ez ma már tradicionális jövedelemforrásnak számít egy weblapon, vagy portálon. Külső hirdetők toborzása nem olyan egyszerű, de nem is lehetetlen. Amint elért egy bizonyos fokú ismertséget az oldal, a hirdetők is könnyebben rávehetők, hogy reklámozzák termékeiket, amennyiben a weblap célcsoportja egyezik a termék célcsoportjával.
2. Kontextuális PPC hirdetések:
Ez a hirdetési típus néhány éve terjedt el az interneten, köszönhetően leginkább a Google-nak. A PPC (pay-per-click) azt jelenti, hogy átkattintásonként fizet a hirdető. A kontextuális hirdetés pedig azt jelzi, hogy a hirdetés tartalma kapcsolódik a weblap tartalmához. Ahhoz, hogy egy weblap tulajdonos ilyen hirdetéseket jelenítsen meg az oldalain, előbb csatlakoznia kell egy ilyen elven műdödő hirdetési rendszerhez (pl. Google AdSense, Etarget), majd a rendszertől függően integrálhat a weblapjába szöveges vagy banner hirdetéseket. Általában egy egyszerű HTML kódot kell beilleszteni az oldal forráskódjába. A megjelenő hirdetések tartalma azoktól a kulcsszavaktól függ, melyekre az adott oldal optimalizálva van. A kulcsszavak fontosságáról majd később ejtünk még szót.
3. Affiliate programok, partnerprogramok:
Az affiliate programok külföldön, főleg angol nyelvterületen, már bevett gyakorlatnak számítanak, ám Magyarországon még mindig nem sikerült széles körben elterjedniük, annak ellenére, hogy óriási értékesítési potenciált rejtenek a kereskedők számára. Nos, mi is az a partner program? Ez egy együttműködési forma egy weblaptulajdonos / blogger és egy kereskedő között. A weblapon egy olyan bannert vagy szöveges linket jelenít meg az oldal gazdája, ami a kereskedő oldalára irányítja a látogatót. Ha a látogató a kereskedő weblapján vásárol valamit, akkor a weblap gazdája jutalékban részesül a látogató vásárlásai után. Partner programokat, affiliate programokat találhatsz a következő helyeken:
- affiliate.lap.hu/
- www.clickbank.com
- www.cj.com
4. Szponzoráció:
Hasonlóan a nyomtatott sajtóhoz, az online újságoknál, tematikus portáloknál is megvalósítható egy-egy szekció szponzoráltatása hirdetőkkel. Ez a sima banner hirdetések kifinomultabb és a vásárlók irányába célzottabb reklámforma.
5. Hírlevél:
Indíthatsz saját hírlevelet, melyben a weblapodon megjelent újdonságokról, hasznos információkról tájékoztathatod látogatóidat. Biztosíts helyet a hírlevélben potenciális hirdetőknek. Ez lehet szöveges hirdetés, vagy akár termék ismertető PR-cikk formájában.
6. Saját termék:
Ha van saját terméked (akár digitális, akár fizikai megjelenésű), vagy valamilyen szolgáltatást nyújtasz, használd a weblapodat a terméked népszerűsítésére.
7. Apróhirdetések:
Nagyobb látogatottság elérése után van értelme egy apróhirdetési szekció létrehozásának a weblapodon. Ma már számos ingyenes és fizetős apróhirdetési szoftver létezik, ami könnyen telepíthető és működtethető. A hirdetések feladása lehet ingyenes vagy fizetős. Kombinálhatod is a kettőt: a prémium kategóriás hirdetésekért kérhetsz pénzt, míg a többi reklámot ingyen jeleníted meg.
8. Előfizetői szolgáltatások:
A weblapodon elhelyezett bizonyos tartalmak elérését kötheted előfizetéshez. Előfizetői díj ellenében egy felhasználói azonosító és jelszó segítségével a látogatóid prémium tartalmakhoz férhetnek hozzá, ami a „mezei” látogatók számára nem látható.
9. További bevételforrások:
Amennyiben úgy döntesz, hogy angol nyelvű weboldaldt indítasz és egy nemzetközi közönség igényeit elégíted ki, akkor további bevételtípusokból is profitálhatsz. Például, hirdetési hálózatokhoz csatlakozhatsz, ahol hirdetők licitálhatnak a weblapodon lévő hirdetési helyekre.
A következő részből megtudhatod, hogy milyen előkészületekre lesz szükséged egy pénzt hozó weblap elindításához:
Az előkészületek - téma keresés, kulcsszavak, partner programok kiválasztása, keresőoptimalizálás